Business Navigation Game - výuka formou hry.
Jedná se o sofistikovanou a osvědčenou profesionální metodu. Výuka tímto způsobem studenty nejen více motivuje a baví, ale také je lépe připraví pro budoucí praxi praxi. To vše díky integrovanému řešení BNS − LUDUS, které spojuje do jednoho funkčního celku profesionální a uznávaný manažerský informační systém BNS používaný ve stovkách úspěšných společností nejen v ČR, ale i v zahraničí se simulačním softwarem LUDUS vyvinutým v Německu a používaným ve stovkách vysokých škol po celém světě.
Jak funguje BNG?
Plánování, simulace a reporting

Tento unikátní celek umožňuje využívat v rámci studia simulační hru, v níž si studenti mohou skutečně vyzkoušet, jak bude vypadat jejich práce manažerů v oblasti plánování a controllingu a jak obstojí v konkurenčním prostředí. BNS − LUDUS podporuje taktické i strategické plánování s využitím metodologie Balanced Scorecard.
Díky Balanced Scorecard stačí pár dní stačí k tomu, aby účastníci hry za pomoci vyzkoušené metodiky sladili pohledy všech klíčových manažerů na složité plánovací a rozhodovací procesy a začali přemýšlet o krocích, které povedou k pozitivnímu vývoji v zásadních oblastech řízení firmy.



* BNG při výuce využívají
Výhody, které přináší studentům BNS − LUDUS:
- Studenti si osvojí dovednosti cíleně vyhledávané předními českými a zahraničními firmami. Navíc budou umět pracovat v týmu s členy s různými kompetencemi.
- Přechod mezi výukou a zapojením na podnikových procesů spojených s business plánováním, forecastingem či reportingem bude po nástupu do zaměstnání okamžitý.
- Soupeření s dalšími týmy (virtuálními podniky) o nejlepší výsledek zvýší odpovědnost studentů k sobě i ostatním a posílí jejich motivaci k výkonu.
- Možnost sestavení strategie, následného business plánu a jeho úspěšnosti v konkurenčním prostředí připraví úspěšněji studenty pro práci s MIS.
Co o hře říkají:


Jak Business Navigation Game funguje v praxi
1.
Studenti jsou rozděleni do týmů, které tvoří vedení firmy. Všechny týmy dostanou stejné zadání. Vystupují jako nezávislí konkurenti.
2.
S pomocí BNS týmy vytvoří strategii, odsouhlasí ji a transformují do business plánu v plném rozsahu funkčních oblastí.
3.
Podnikový plán je nahrán do tržní simulace v softwaru LUDUS. Následně získávají „podniky“ informaci o tom, jak si stojí na trhu.
4.
Podle získaných informací vytvářejí studenti forecast a další rozhodnutí, která uplatní v následujícím kole simulační hry…
5.
Na základě dosažených výsledků ve čtvrtletích zkoumají studenti, jak jejich rozhodnutí přispěla k dosažení stanovených cílů.
Business Navigation Game - popis hry

Simulační manažerská hra baví a lehce prověří dovednosti studentů.
Dvě až pět skupin studentů vytvoří týmy − podniky, které mezi sebou soutěží se dvěma či třemi výrobky až na čtyřech trzích současně. Na začátku jsou všichni ve stejné situaci. Vystupují zásadně jako nezávislí konkurenti. Netvoří kartely, neuzavírají žádné dohody o spolupráci a nevyměňují si zkušenosti.
Každý virtuální podnik je reprezentován vedením společnosti. To je složeno z 3 až 8 studentů. Na začátku simulace si každý tým zvolí svého generálního ředitele, který odpovídá za spolupráci s vedoucím hry (pedagogem). Stará se také o dodržení termínu zadání rozhodovacích dat za hrací období, které zahrnuje časový úsek − čtvrtletí. Data na dané čtvrtletí je třeba nejprve zadat do systému a odsouhlasit je v rámci týmu. Poté se data v systému zpracují a promítnou se uživatelům jako podklad pro jejich rozhodnutí.
Každý tým si samostatně odvodí od stanoveného hlavního cíle další dílčí cíle a určí jejich pořadí. Pak zvolí odpovídající úkony, které je třeba realizovat formou rozhodnutí v jednotlivých funkčních oblastech podniku. Naplnění cílového ukazatele (např. kumulovaného zisku po zdanění) je kritériem pro hodnocení úspěšnosti konkurujících si podniků.
Po zadání dat a jejich odsouhlasení týmem se v systému data zpracují a promítnou se zpátky uživatelům jako podklad pro rozhodnutí na další čtvrtletí.
V prostředí BNS – Strategické mapy navrhnou hráči v rámci svých odpovědností v podniku strategii. Jakmile je odsouhlasena, je transformována do business plánu, odpovídajícímu délce hry (až 12 období/kvartálů). Tento plán je vypracován v plném rozsahu funkčních oblastí – prodejní výkonnost, nákladovost a ziskovost, finanční výkonnost a zdroje a potenciály. Hotový plán pak musí být opět odsouhlasen týmem reprezentujícím vedení podniku. Poté je společně s plány ostatních studentských skupin automaticky nahrán do tržní simulace (LUDUS). Účastníci „Business Navigation Game“ pak dostávají obratem informaci o tom, jak byl jejich plán přijat trhem a získávají podklady k dalšímu forecastu i k dalším rozhodnutím, která musí realizovat v následujícím kole. Každý tým dostane po skončení jednoho a před začátkem dalšího čtvrtletí informace o dosažených výsledcích v rozsahu:

- bilanční ukazatele podniku a cenové indexy na následující čtvrtletí;
- informaci o příspěvku na krytí nákladů (neúplných);
- vyhodnocení prodeje;
- informace ohledně průzkumu trhu − údaje o cenách a odbytu pro každý podnik a trh, výdaje na reklamu, tržní podíly, zisky podniků, hodnocení kvality výrobků;
- informace o provozní činnost podniku − využití kapacity strojů, plánovaný a skutečný objem výroby, seznam strojů, stav zaměstnanců, náklady na zaměstnance, skladové zásoby surovin a hotových výrobků;
- informace o finanční situaci podniku – vývoj likvidity, platební podmínky, příjmy a výdaje podniku, úrokové sazby, finanční investice;
- čtvrtletní rozvahu na konci účetního období a rozvahu konkurenčních podniků;

- výsledovku podle metodiky finančního účetnictví. Na základě těchto zpráv zkoumají podniky, jak dalece jejich rozhodnutí přispěla k dosažení stanoveného cíle. Pokud nebyla očekávání naplněna, je třeba v daném případě strategii modifikovat.